Mambo bambo - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Nathalie Mulder - WaarBenJij.nu Mambo bambo - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Nathalie Mulder - WaarBenJij.nu

Mambo bambo

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Augustus 2016 | Spanje, Medina del Campo

Vandaag was erg leuk! S ochtends heb ik eerst weer het puppy verblyf schoongemaakt, wy vinden dat dat zsm gedaan moet worden ipv dat het urenlang vuil is onder de poep. M was naar medina en zou om 11 u terug zyn of miss eerder...tydens het schoonmaken kwam 1 vd dierenartsen binnen, hy was aardig en kroelde met de pups maar toen hy weg ging deed hy de deur dicht en deze kan van binnen niet open. Dus zat ik opgesloten! Ik ging toen op het bad staan en dan kan je op de gang kyken gelukkig kwam er iemand aan en heeft me bevryd. Ik kon meteen helpen in paddock 7.3 yesss...iets nieuws! deze honden zitten in kennels en hebben niet veel uitzicht of afleiding, het zyn vry sobere kennels in vergelyking met de andere verblyven. Gelukkig kwam M later meehelpen en zo was het vry snel klaar...achterin zaten n paar hele bange galgos, echt heel zielig, snap niet hoe je t in je kop kan halen deze lieve zachtaardige nederige honden te slaan of schoppen. daarna gingen we even wat drinken want t was al bloedheet en omkleden. Om vervolgens mee te helpen met het eten voorbereiden, dat gebeurd in het grote magazyn, n paar dgn eerder waren we daar ook om de vuile was te brengen, we wisten niet waar we het moesten deponeren dus maakte M iets open wat leek op n wasmachine maar hy schrok zich te pletter want het was n vrieskist met daarin dode honden en katten, dus dat was erg schrikken..uiteraard ontkomt geen 1 asiel eraan dat er dieren doodgaan of geeuthaniseerd moeten worden en in verhouding met het grote aantal honden wat er hier is, lagen er maar weinig in de vriezer, het was n grote hond met dikke vacht en daaronder een soort husky en ook wat plastic zakken met ws katten, vanochtend was er nog n kitten ingeslapen die er al erg beroerd uitzag...ook al zyn er genoeg katten het is en blyft wel een Leven. Terug naar het magazyn...de werkers hangen daar ook rond en net als op andere werkplekken wordt er flink gegrapt, vooral sinds de GVR erby is is er wat meer leven in de brouwery...hy heet bamba maar noem m vaak mambobambo..hy is erg groot en breed en dus n aanwinst voor hier, wat ik leuk vind is dat hy nogal chaotisch is maar veel meer openminded dan zn collegas die al jarenlang volgens n systeem werken en hy neemt tdaar niet zo nauw mee, dus zodoende mochten wy ook meehelpen met t voer geven aan de honden dat was heel tof..er is nu n ander systeem dan vorig jaar niet alle honden krygen meer zacht voer met brood, n groot gedeelte krygt nu gwn harde brokken...wel beter voor ze maar wat minder variatie, ze krygen overigens meer dan genoeg eten..sommigen zyn zelfs dik...daarna gingen we op n soort safari tocht met mambobambo! In n zebra print auto de paarden geiten, varkens en ganzen voeren plus de honden die buitanaf zitten in n omheining voornamelijk mastino s en die vanwege hun impopulariteit en enorme grote niet plaatsbaar zyn. Het waren er ongeveer 8 a 10 en n paar zaten samen...ze hebben veel ruimte...de meeste hadden nog plenty eten en alle honden krygen elke dag vers water vooral met de hitte is dit belangryk. Ook waren er zelfs ezels en een oud bassin waar je in zou kunnen zwemmen..maar er lag brood in en het water was vry groen...er zyn heel veel paarden ook n aantal witte paarden het leken net eenhoorns...zo mooi en edel...tegen ie strakblauwe lucht...er was genoeg mogelykheid om foto s te maken. Het was erg leuk dat mambobambo ons op sleeptouw nam want je kan dit prima alleen doen, nu weten wy tenminste ook wat de werkers doen op zo' n hele dag...eigenlyk is t prima baan en niet echt zwaar. Tydens het voeren van 1 vd mastinos waarschuwde mb ons dat hy 'muertes...' dwz dat hy kan byten...dus ik stoer: nou ik ben niet bang, ik ga m gewoon ff aaien, hy kwispelde vriendelyk maar ineens out of the blue beet hy my! Ik schrok me rot en MB en M lachtten me hard uit... de eerste scooby hap is n feit