Veranderingen - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Nathalie Mulder - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Nathalie Mulder - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Augustus 2016 | Spanje, Medina del Campo

Dag 1 is altyd n lange en enerverende dag, heb niet zo goed geslapen, er ging teveel door me heen en kreeg t zelfs koud. Er is veel veranderd en veel mensen zyn pleite nou beter!!, gelukkig was M er ook nog steeds, beter! Ze vertelde dat S er niet meer was en de 2 dierenartsen ook weg waren en zyn vervangen door 2 mannen, ook zyn er nu 2 keukens, 1 vd vrywilligers en 1 vd echte werkers maar die van ons is veel netter, op zicht wel n goed idee, zeker als er veel Vrywilligers zyn en zo heb je meer privacy. Gelukkig waren ze allemaal vertrokken en was ik de enige. Er is n nwe langdurig verblyvende vrywilliger, die zich over de tuin ontfermd maar nu met vk was en over n paar dgn terugkwam. De tuin houdt in: de verblyven die daar zitten en dat zyn er best veel: 4 katten verblyven, 3-4 hondenverblyven, fretten vogels en zelf n wasbeertje..dus best n bewerkelyke afdeling..maar heeft zeker z'n charme. de tuin is ook waar myn vinnie verbleef en ik hem voor het eerst zag, nu zit er in die ruimte n galgo met n nestje maar ze is erg beschermend en dus niet zo vriendelyk maar geef dr is ongelyk...de vorige vrywilligers hadden blykbaar weinig tot niks uitgevoerd ondanks dat ze met zn 5en waren en dus was er veel achterstallig werk te doen. Ondertussen had ik nog niks gegeten, had sochtends alleen n koffie gekregen van 1 vd vaste medewerkers en n koekie...dus rond 12 u ging ik wat boodschappen doen met de dierenarts en heb voornamelijk drinken gekocht....mega dorst! Toen ik terugkwam was er n nwe vrywilliger gearriveerd M, n jongeman uit geneve en blyft byna net zo lang als ik. Hy is aardig, goedgemanierd en bydehand...samen maken we de tuin af, das wel zo snel. Gelukkig houdt hy van fretten en wil hy dat doen. Als we byna klaar zyn blykt t al 5 u te zyn, de tyd vliegt. Een andere verandering is dat ze nu overal sloten op hebben, heel fyn maar daardoor kunnen we niet eens naar ons caravan zonder sleutel dus ik ga snel n sleutel regelen. Daarna wat eten, douchen, internetten en met M nog ff by de galgos gezeten, wat n mooie geweldige dieren zyn dit toch. Hier kwamen we voor! Ook gingen we door heel de shelter lopen want er was weer n bus vol nieuwe honden aangekomen met vnmlijk grote honden en die wilden we graag zien, ongelofelyk hoeveel honden er zitten en dan vind ik het wel jammer dat wy maar zon klein gedeelte daarvan schoonmaken en van eten voorzien. Er zyn niet zo veel enkele puppies, maar wel veel nestjes waaronder 5 heerlyke mastino pups die echt om op te vreten zyn zo enorm schattig en mooi. In de andere paddocks zagen we nog wel n nest van galgo/ david bowie mix wegens de gekleurde oogjes...wat n poepies...ook in de badkamer zit n nestje die ook erg schattig waren, maar we waren daar soort van undercover en brombeer F (de baas)liep er ook rond dus we hielden ons maar stil. Misschien mag je er ook wel by maar ik denk van niet wat eigenlyk raar is want het socializen met mensen is zo belangrijk voor zulke jonge hondje...ze waren allemaal zwart wit en 1 leek n beetje op vinny...uiteraard waren er weer de huilsessies vd galgos...dat gaat door merg en been...ze wenen, ze zyn verdrietig en missen affectie of is het hun instinct? Elke x ren ik dan naar de paddock om ze te 'kalmeren' en dat lukt meestal en dan door t kleine gat geef k ze n aai..